Od wiosny 2016 roku pracujemy nad stworzeniem łódki żaglowej, która ma działać w pełni autonomicznie. Jednym z potencjalnych celów tego projektu jest udział w konkursie The Microtransat Challenge, który polega na samodzielnym przepłynięciu przez łódź Oceanu Atlantyckiego. Do tej pory nikomu na świecie się to nie udało. Zadanie jest trudne do realizacji, ponieważ łódka może mieć maksymalnie 2,4 m długości, musi być w pełni samodzielna, nie ma możliwości zdalnego sterowania, a do tego musi poruszać się tylko dzięki sile wiatru. Do tej pory udało nam się stworzyć kadłub łodzi testowej (o długości około 1,5m), która będzie służyła nam do testów elektroniki i algorytmów sterowania. W tej chwili łódź posiada żagiel, olinowanie, a także elektronikę potrzebną do zdalnego sterowania. W październiku ubiegłego roku odbyło się pierwsze wodowanie łódki i pierwsze testy na wodzie, które przebiegły pomyślnie. W roku akademickim 2018/2019 intensywnie pracowano nad automatyką żagli i steru, a także nad oprogramowaniem i autonomicznością jednostki. Obecny stan prac software’owych spełnia zaplanowane założenia w 70% do końca roku akademickiego zakładamy uzyskać planowane 100%. Jesienią 2019 roku chcemy zrealizować pierwszy w pełni autonomiczny rejs jachtu na Zatoce Puckiej. Na podstawie prac nad projektem Seafarer 27 kwietnia, wygłoszona została prelekcja podczas II Trójmiejskiego Ogólnopolskiego Seminarium Transportowego. Temat: Autonomiczne jednostki żaglowe w transporcie morskim – ujęcie z perspektywy zespołu studentów z KN SimLE. Zajęła ona pierwsze miejsce w uznaniu jury konkursu. Członkowie projektu blisko współpracują z Bałtyckim Klastrem Morskim i Kosmicznym (BSSC). W marcu 2019 roku projekt Seafarer został zaprezentowany podczas międzynarodowej wydarzeniu Innovation Day w szwedzkiej Karlskronie. Członkowie projektu wzięli także udział w konferencji Autonomous ships – Inevitable reality at sea organizowanej na Politechnice Gdańskiej, podczas której wygłosili prezentację pt. „Sea navigation – challenges of the control algorithm for autonomous sailing units”